Законодавче визначення процесу оскарження рішень,
дій чи бездіяльності державного реєстратора знаходить своє відображення в
Законах України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб –
підприємців та громадських формувань» та "Про державну реєстрацію речових прав
на нерухоме майно та їх обтяжень". Про порядок оскарження у сфері державної
реєстрації нерухомості та бізнесу інформує Ганна Пилипенко — головний
спеціаліст відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з
питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управління державної
реєстрації Головного територіального управління юстиції у
Донецькій області.
Окрім
типового звернення до суду, громадянам надана можливість адміністративного
оскарження незаконно проведеної реєстраційної дії, відмови в державній
реєстрації, бездіяльності державного реєстратора/суб’єкта державної реєстрації
або територіальних органів Міністерства юстиції України.
Визначення належного суб’єкта розгляду скарги
залежить від предмету оскарження.
Так, Міністерство юстиції України розглядає
скарги:
1) на рішення державного
реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто
на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий
спір);
1) на рішення (крім рішення про
державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;
2) на дії або бездіяльність суб’єктів державної
реєстрації прав.
У той же час, якщо скарга буде помилково подана до
органу, який не уповноважений її розглядати, цей орган зобов’язаний протягом 5
днів направити таку скаргу за належністю відповідному суб’єкту розгляду скарги,
про, що повідомляє скаржника.
Скарга подається особою, яка вважає, що її права
порушено виключно у письмовій формі з урахуванням чітко визначених вимог
Законів щодо її оформлення. Недотримання вимог Законів щодо оформлення скарги є
прямою підставою для відмови у її задоволенні з формальних підстав.
Отже, з метою уникнення відмови у задоволенні
скарги, через банальну неуважність скаржників під час їх оформлення, Міністерством
юстиції України розроблено зразки скарг у сфері державної реєстрації
ознайомитись з якими можливо за посиланням: https://minjust.gov.ua/m/4628.
Більш того, відтепер всі громадяни можуть подати
скаргу до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації
Міністерства юстиції України через Портал державних послуг iGov https://igov.gov.ua/service/333/general.
Територіальний орган Міністерства юстиції України
розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб’єктів державної
реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє
відповідний територіальний орган.
Розгляд скарг громадян у Донецькій області
забезпечує постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної
реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області
головною метою якої, є захист порушених прав та інтересів у сфері державної
реєстрації фізичних та юридичних осіб.
До того ж, діяльність Комісії здійснюється
виключно на безоплатній основі, що є відмінним від оскарження в судовому
порядку, де необхідно сплачувати судовий збір.
За результатом розгляду скарги Міністерству
юстиції України та його територіальним органам надано широке коло повноважень.
Так, Комісія уповноважена скасувати будь-яку незаконну реєстраційну дію чи
рішення державного реєстратора тим самим запобігаючи рейдерським захопленням та
шахрайським схемам.
Вищезазначена можливість адміністративного оскарження
є запорукою дієвого механізму державного контролю за правомірністю дій
державних реєстраторів/суб’єктів державної реєстрації чи територіальних органів
Міністерства юстиції України та оперативного відновлення порушених прав
скаржників.
Тож обирати, в який спосіб захистити свої порушені
права залежить виключно від Вас!
Більш детальну консультацію з питань оформлення та
подачі скарг у сфері державної реєстрації можна отримати за телефоном: (06264)
42481.
Комментариев нет:
Отправить комментарий