Е-лікарняний

 

У червні розпочалось запровадження електронних листків непрацездатності, передбачене постановою КМУ від 17.04.2019 № 328 «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього», постановою Верховної Ради України від 03.02.2021 № 1192-IX «Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності», наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066.

 Перехідний період по запровадженню означених документів триватиме до кінця серпня 2021 року.

 Протягом цього часу громадяни мають можливість отримати як електронний, так і паперовий листок непрацездатності.

 Згідно з чинними законодавством Електронний реєстр листків непрацездатності формує та веде Пенсійний фонд України.

 Електронний лікарняний формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

 Етапи проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі наступні:

 -  Якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.

 -  Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

 -  Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення, однак підставою для надання матеріального забезпечення стане лише після закриття. А у випадку допомоги по вагітності та пологах – одразу після створення.

 -  На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду дії е-лікарняного.

 -  Е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді за рішенням роботодавця.

 -  Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та Фонду соціального страхування України. Зазначена інформація  формується у паперовому вигляді або в електронному за рішенням роботодавця.

 -  Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.

-  Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

 -  Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.

 -  Бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Даний розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках.

 -  Заповнюється заява-розрахунок та подається до відділення Фонду за місцем обліку.

 Запровадження е-лікарняних:

 -  спрощує оформлення тимчасової непрацездатності;

 -  скорочує час від оформлення до нарахування допомоги;

-  унеможливлює зловживання під час обігу листків непрацездатності; 

-  мінімізує застосування штрафних санкцій через імовірні помилки в оформленні листків непрацездатності.



Комментариев нет:

Отправить комментарий