Статтею 24 Конституції України
визначено, що громадяни мають
рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
Рівність
прав жінки і чоловіка забезпечується:
наданням
жінкам рівних з чоловіками можливостей у громадсько-політичній і культурній
діяльності;
у
здобутті освіти і професійній підготовці;
у
праці та винагороді за неї;
спеціальними
заходами щодо охорони праці і здоров'я жінок;
встановленням
пенсійних пільг;
створенням
умов, які дають жінкам можливість поєднувати працю з материнством;
правовим
захистом, матеріальною і моральною підтримкою материнства і дитинства,
включаючи надання оплачуваних відпусток та інших пільг вагітним жінкам і
матерям.
Розроблення
проектів нормативно-правових актів
здійснюється з обов’язковим урахуванням принципу забезпечення рівних прав та
можливостей жінок та чоловіків.
З
метою запобігання прийняттю та виявлення в нормативно-правових актах, положень
які не відповідають принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і
чоловіків, законодавцем запроваджено проведення
гендарно-правової експертизи. Порядок проведення такої експертизи визначає Кабінет Міністрів України.
Статтею 12 Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і
чоловіків» передбачено, що в органах виконавчої влади та органах місцевого
самоврядування визначається уповноважена
особа (координатор) з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і
чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі. Виконання обов'язків уповноваженої особи (координатора) покладається на
одного із заступників міністра, заступника керівника іншого органу виконавчої
влади.
Гендерно-правова
експертиза проводиться:
Міністерством юстиції України щодо законів України, актів Президента
України, Кабінету Міністрів України та інших актів законодавства;
структурними підрозділами апарату та територіальними
органами Міністерства юстиції України щодо
нормативно-правових актів міністерств інших органів виконавчої влади, акти яких
підлягають державній реєстрації (здійснюється під час такої реєстрації);
розробником проектів актів та Міністерством
юстиції України щодо проектів
нормативно-правових актів (під час проведення правової експертизи).
За
ініціативою фізичних, юридичних осіб та громадських об’єднань може проводитися громадська гендерно-правова експертиза
проектів нормативно-правових актів.
Результати гендерно-правової експертизи відображаються у відповідних висновках та враховуються
суб’єктом видання нормативно-правових актів (висновок гендерно-правової експертизи є обов'язковою складовою переліку
документів, що подаються разом з проектом нормативно-правового акта до розгляду керівнику).
Таким
чином, нормативно-правові акти органів виконавчої влади та місцевого
самоврядування повинні розроблятися з обов’язковим урахуванням принципу
забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків з метою досягнення паритетного становища жінок і чоловіків у всіх сферах
життєдіяльності суспільства шляхом правового забезпечення рівних прав та
можливостей жінок і чоловіків.
Відділ
державної реєстрації нормативно-правових актів управління державної реєстрації
нормативно-правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального
управління юстиції у Донецькій області
Комментариев нет:
Отправить комментарий